COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ

Tanım

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere coğrafya ile ilgili eğitim verebilecek öğretmenleri yetiştirir.

Görevler

Coğrafya konusu ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Coğrafya öğretmeni, bu program çerçevesinde,

- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,

- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

Mesleğin Gerektirdiği Özellikler

Coğrafya öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Coğrafya öğretmeni olmak isteyenlerin;

- Üst düzeyde akademik yeteneğe,

- Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip,

- Sözlü ifade gücüne sahip,

- Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,

- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

- Dikkatli, işine özen gösteren,

- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı

kimseler olmaları gerekir.

Çalışma Ortamı ve Koşullar

Coğrafya öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz gürültülü ve tozludur.

Çalışma Alanları ve İş Bulma Olanakları

Bu bölümü bitirenler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (İlköğretim okulu, ortaokul, lise ve meslek liseleri) çalışırlar. Bunun yanı sıra dershane vb. kuruluşlarda görev yapabilirler.

Coğrafya dersi dışında, milli coğrafya, turizm, Türkiye fiziki coğrafyası, Türkiye beşeri ve ekonomik coğrafyası, çevre ve insan, vatandaşlık ve insan hakları eğitimi, jeoloji ve sosyal bilgiler derslerine girebilirler.

Eğitim Süresi ve İçeriği

Eğitim fakültelerinin coğrafya öğretmenliği bölümlerinde 5 yıl süreli eğitim verilmektedir.

Bölümde temel coğrafya dersleri ile birlikte genel kültür dersleri ve pedagojik formasyon dersleri verilmektedir.

Pedagojik formasyon öğretmenlik mesleğinin temel unsurlarındandır. Bu alandaki dersler şunlardır. Eğitime Giriş, Eğitim Psikolojisi, Genel ve Özel Öğretim Yöntemleri, Eğitim Sosyolojisi, Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik.

Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadırlar.

Meslekte İlerleme

Coğrafya öğretmenleri idari yönden okul müdürü veya müdür yardımcısı olabilir.

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda başarılı oldukları takdirde eğitim yöneticiliği yapabilirler.

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi, olabilir ve akademik kariyer yapabilirler

İLGİLİ

  • AİLE EKONOMİSİ VE BESLENME ÖĞRETMENLİĞİ

    Çalıştığı eğitim kurumu ya da kuruluşunda öğrencilere veya yetişkinlere aile ekonomisi ve beslenme ile ilgili eğitim verecek öğretmenleri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • AKTÜERYA (AKTÜERYA BİLİMLERİ)

    Sigortacılık tekniği ile buna ilişkin yatırım, finansman ve nüfus hareketleri konularında olasılık ve istatistik teorilerini uygulayan, tablolar hazırlayan ve raporlar oluşturarak kesin hesapları onaylayacak kişileri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • ANTROPOLOJİ

    Antropolog, evrenin ve dünyanın oluşumu, yaşamın başlangıcı ve gelişimi, insanın biyolojik evrimi, ırkların doğuşu, insan topluluklarının fiziki yapı, kültür ve davranış özelliklerini ve diğer topluluklarla farklılıklarını araştıracak kişileri yetiştirir. > Okumak için Tıklayın