BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ

Tanım

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, bilgisayar ile ilgili eğitim verebilecek öğretmenleri yetiştirir.

Görevler

Bilgisayar ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Bilgisayar öğretmeni, bu program çerçevesinde,

- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,

-Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)

- Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,

- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,

-Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,

-Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,

-İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,

-Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,

-Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,

-Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

Mesleğin Gerektirdiği Özellikler

Bilgisayar öğretmeninin alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

- Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,

- Matematiğe ve mantık disiplinlerine karşı ilgili ve bu alanda başarılı, sistematik davranabilen,

- El ve gözlerini eşgüdümle kullanabilen,

- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,

- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,

- Dikkatli, işine özen gösteren,

- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,

- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,

- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,

- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,

- Girişimci, yaratıcı kimseler olmaları gerekir.

Çalışma Ortamı ve Koşullar

Bilgisayar öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültüsüz ve tozdan arındırılmıştır.

Çalışma Alanları ve İş Bulma Olanakları

Teknik Eğitim Fakültelerinin söz konusu bölümlerini bitirenler, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarına bağlı, Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Okulları ile Çıraklık ve Yaygın Eğitim kurumlarının Bilgisayar bölümlerinde, atölye ve meslek dersi öğretmeni olarak çalışabilirler.

Özel dershanelerde çalışabilirler.

Meslek alanı ile ilgili her tür ve seviyedeki kamu ve özel sektörde teknik eleman olarak da görev alabilirler. Ayrıca kendi işini kurarak işveren olarak çalışma şansına sahiptir.

Ülkemizin mesleki ve teknik öğretim okulları ile Çıraklık ve Yaygın Eğitim kurumlarındaki gelişme ve yaygınlaşma ile endüstrideki teknolojik gelişmelere paralel olarak Bilgisayar meslek alanında atölye ve meslek dersleri öğretmeni ile teknik eleman ihtiyacının sürekli artış göstermesi karşısında işsizlik söz konusu değildir.

Eğitim Süresi ve İçeriği

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Bölümde okutulan temel dersler:

Genel Kültür Dersleri:

Türk Dili, Yabancı Dil, Matematik, Fizik, Kimya, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Beden Eğitimi ve Spor Bilgisi.

Mesleki ve Teknik Dersleri:

Devre Elemanları ve Ölçü Aletleri, Bilgisayar Eğitimi, Meslek Resmi, ,

Bilgisayar Programlama, Meslek Matematiği, Elektronik, Devre Analizi

Elektrik Devreleri, Lojik Devreler, Mikroişlemci, Mikrodenetleyici, Sayısal Elektronik, Telekomünikasyon Tekniği, Transmisyon Hatları, Ölçme ve Enstrümantasyon, Elektrik ve Manyetik Alanlar, Bilgisayar Destekli Devre Tasarımı, Görüntü Sistemleri, Güç Elektroniği, Endüstriyel Elektronik, Elektrik Makinaları, Veri Tabanı, PLC, Elektropnomatik Kontrol, Network Sistemleri, Kontrol Sistemlerine Giriş.

Mesleki Formasyon Dersleri:

Beşeri İlişkiler, Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları, Birey ve Öğrenim Metotları, Öğrenci ve Grup Çalışmaları, İstatistik, İş Analizi ve Program geliştirme, Öğretim Metotları, Ekonomi, Atölye ve Meslek Dersleri Öğretimini Geliştirme, Mikro Öğretim, Bilimsel Araştırma Teknikleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Teknolojisi, Meslek testleri, Eğitim Yönetimi,

Ayrıca bu dersler dışında, mesleği ile ilgili ihtisaslaşmaya yönelik seçmeli meslek dersleri de okutulmaktadır.

Bu bölüm öğrencileri ikinci ve üçüncü sınıfta sanayi stajı, son sınıfta ise meslek liselerinde öğretmenlik uygulaması stajı yapmaktadır.

Meslekte İlerleme

Mesleki ve teknik öğretim okullarında atölye ve meslek dersi öğretmeni olarak göreve başlayan teknik öğretmenler atölye şefi, laboratuar şefi, bölüm şefi, müdür yardımcısı ve okul müdürlüğüne yükselebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatındaki birimlerde de görev alabilirler.

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda başarılı oldukları takdirde eğitim yöneticiliği yapabilirler.

Özel sektörde ise; teknik uzman olarak görev alarak, kalite kontrol şefliği, imalat planlama şefliği, Bilgi İşlem Birim müdürlüğü, teknik müdürlük, eğitim müdürlüğü vb. kademelere yükselebilirler.

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi, olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

MESLEKLER

 - 
  • AİLE EKONOMİSİ VE BESLENME ÖĞRETMENLİĞİ

    Çalıştığı eğitim kurumu ya da kuruluşunda öğrencilere veya yetişkinlere aile ekonomisi ve beslenme ile ilgili eğitim verecek öğretmenleri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • AKTÜERYA (AKTÜERYA BİLİMLERİ)

    Sigortacılık tekniği ile buna ilişkin yatırım, finansman ve nüfus hareketleri konularında olasılık ve istatistik teorilerini uygulayan, tablolar hazırlayan ve raporlar oluşturarak kesin hesapları onaylayacak kişileri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • ANTROPOLOJİ

    Antropolog, evrenin ve dünyanın oluşumu, yaşamın başlangıcı ve gelişimi, insanın biyolojik evrimi, ırkların doğuşu, insan topluluklarının fiziki yapı, kültür ve davranış özelliklerini ve diğer topluluklarla farklılıklarını araştıracak kişileri yetiştirir. > Okumak için Tıklayın
  • ARKEOLOJİ

    İnsanın dünya üzerinde görülmesinden ortaçağa kadar geçen süreç içinde insana ilişkin her türlü kalıntı ve buluntuyu, doğal çevre ile insan arasındaki ilişkileri, yüzey, sualtı araştırmaları ve kazılarla ortaya çıkaran, inceleyen, değerlendiren ve koruyacak kişileri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • ASTRONOMİ VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ

    Evrende bulunan güneş sistemi, galaksiler, yıldız kümeleri, saman yolu gibi kütlelerin oluşumunu, hareketlerini, fiziksel durumunu, kimyasal bileşimini, diğer maddelerle ve ışınımla olan etkileşimlerini, zaman ve uzay içindeki evrimini inceleyecek mühendisleri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ

    Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere beden eğitimi ile ilgili eğitim veren öğretmenleri yetiştirir. > Okumak için Tıklayın
  • BESLENME VE DİYETETİK

    İnsanların yeterli, dengeli ve sağlıklı bir biçimde beslenebilmeleri için yemek listelerinin hazırlanması, yiyeceklerin sağlığa uygun bir şekilde pişirilip sunulması konusunda çalışan, var olan besin kaynaklarının ekonomik ve sağlık kurallarına uygun olarak kullanılmasını sağlayan ve bu konularda bireyi ve toplumu bilgilendirecek kişileri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ

    Herhangi bir işi yapmak veya bir sorunu çözmek amacı ile bilgisayar donanım ve yazılımlarını tasarlayacak, gerçekleştirecek ve geliştirecek mühendisleri yetiştirir.> Okumak için Tıklayın
  • BİYOKİMYA

    Biyolojik bilimler, sağlık bilimleri, beslenme, çevre olayları ile ilgili konularında araştırma ve uygulama yapacak kişileri yetiştirir. Bu lisanstan mezun olanlara biyokimyager unvanı verilir.> Okumak için Tıklayın